Systém Piano na Slovensku splnil svoju misiu, odovzdáva štafetu ďalej

Bratislava - 31. október 2016 - Po vyše piatich úspešných rokoch, jednotný systém digitálneho predplatného Piano na Slovensku končí 31. decembra 2016. Nastal čas, kedy sú zapojené médiá pripravené rozvíjať svoje stratégie spoplatňovania digitálneho obsahu individuálne, bez potreby spolupracovať s inými médiami. Čitatelia, ktorí chcú pokračovať v čítaní plateného obsahu svojich obľúbených zapojených médií naďalej, tak budú mať možnosť od začiatku nového roku si predplácať digitálne prístupy osobitne (viac o čítaní na sme.sk a na tyzden.sk). Bližšie informácie o možnostiach a o ďalšom postupe prinesieme predplatiteľom Piana v najbližších týždňoch prostredníctvom emailovej komunikácie.

 

Príbeh slovenského systému Piano začal v roku 2011. V tom čase zaznamenávali vydavateľstvá už výrazne nižšie príjmy z reklamy a z predaja tlačených vydaní. Aby mohli naďalej pokračovať v tvorbe kvalitného obsahu pre svojich čitateľov, boli nútení hľadať alternatívne zdroje financovania. Jedno z možných riešení bolo aj spustenie spoplatnenia digitálneho obsahu. Naučiť však slovenského čitateľa platiť za obsah na internete bolo v roku 2011 len ťažko predstaviteľné. Preto vznikol nápad vytvoriť jednotnú používateľsky dostupnú platformu, ktorá by umožnila čitateľom jednoducho a komfortne (za jednu platbu a jedno prihlásenie) získať prístup do plateného obsahu všetkých zapojených médií. Táto platforma bola na Slovensku spustená 18. apríla 2011 a celkovo boli do nej zapojené médiá ako denník SME, časopis .týždeň, Hospodárske Noviny, Trend, Pravda, Pluska, JOJ, Korzár, The Slovak Spectator, PC Revue, Metoo, Kinocola a ďalšie.

 

Po vyše piatich rokoch prevádzkovania služby na Slovensku bola celková misia slovenského Piana splnená - kritická časť slovenských čitateľov je ochotná platiť za obsah na internete. Čitatelia ukázali, že si vážia atraktívny, unikátny a kvalitný novinársky obsah, ktorý nenájdu na alternatívnych nespoplatnených weboch. Sú to napríklad rozsiahle reportáže, podrobné články z tlačených vydaní, rozhovory, či video rozhovory a filmy.

 

Aké výsledky dosiahli jednotlivé médiá počas svojej účasti v národnom systéme, záležalo na kombinácii mnohých faktorov. Počas celého obdobia mali jednotlivé médiá plnú kontrolu nad tým, aký obsah predplatiteľom prinášajú zdarma a aký zamykajú. Okrem aktívneho pracovania so zamknutým obsahom, však rozhodovali aj ďalšie podstatné faktory. Tie zahŕňali mieru dôležitosti akú jednotlivé médiá platenému digitálnemu obsahu pridelili, dôkladné sledovanie a analyzovanie výsledkov, neustále optimalizovanie nastavení systému a v neposlednom rade aktívne využívanie marketingovej komunikácie.

 

Používanie jednotného systému spoplatňovania obsahu prinášalo slovenským vydavateľstvám množstvo výhod. Okrem iného išlo o možnosť kompletného outsourcingu riešenia spoplatňovania obsahu, čo zahŕňalo šetrenie nákladov za vývoj a prevádzkovanie technológie, odbremenenie od zákazníckej podpory a ďalšie výhody. Samozrejme, existovali aj určité ohraničenia. Vydavateľstvá nemohli úplne voľne a samostatne rozhodovať o svojich obchodných stratégiách, či priamo komunikovať s predplatiteľmi. Celkovo však to, že dnes mnohé médiá, ktoré boli do jednotného systému zapojené, sú schopné pokračovať v rozvíjaní vlastnej stratégie plateného obsahu potvrdzuje, že ich účasť v národnom systéme bola prínosná a mnohému sa mali možnosť naučiť.

 

Zostúpenie spoločnosti Piano Media z role prevádzkovateľa slovenského národného systému predplatného je súčasťou prirodzeného vývoja a dlhodobej stratégie spoločnosti, z ktorej sa za ostatných vyše piatich rokov pôsobenia na trhu stal globálne najväčší poskytovateľ softvéru pre platený obsah na internete. Dnes sa spoločnosť zameriava predovšetkým na poskytovanie najinovatívnejšej a najkomplexnejšej business platformy pre digitálne médiá na trhu, vďaka ktorej sú digitálne média po celom svete schopné jednoducho a bez potreby kódovania tvoriť, testovať a manažovať si akékoľvek online spoplatňovacie biznis modely na svojich web stránkach, či v aplikáciách. Platforma zahŕňa robustné analyticko-segmentačné riešenie, najflexibilnejšie paywall riešenie na trhu a nástroj pre manažment zákazníkov (viac informácii nájdete na piano.io). Spoločnosť dnes obsluhuje vyše 1200 multikanálových aj výhradne digitálnych médií po celom svete. Patria sem významné svetové médiá a mediálne spoločnosti ako The Economist, Gannett, News Corp, Postmedia Network, NBC Uni­ver­sal, Hearst Bonnier, CNBC, The EW Scripps Company, Digital First Media, Grupo Abril, AmericaTV, Toronto Globe and Mail, Funke Digital a mnoho ďalších.

 

Spoločnosť Piano Media bola minulý rok premenová na Piano a dnes má vyše 100 zamestnancov, ktorí pôsobia v Bratislave, Viedni, Izhevsku (Rusko) a New Yorku v USA. Bratislavská pobočka má momentálne vyše 30 zamestnancov a stále rastie (prečítajte si viac o otvorených pozíciách). Dnes je hlavným vývojovým centrom pre analytické a business inteligence produtky a pokračuje aj v plnení dôležitých business a podporných funkcií v rámci medzinárodnej stratégie rozvoja spoločnosti.

Získajte prístup ku kľúčovému obsahu na slovenskom internete. získať prístup